تیکت پشتیبانی وردپرس

تیکت پشتیبانی وردپرس؛ معرفی و آموزش افزونه Awesome Support

زمان انتشار: در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ساعت ۲۱:۰۰ | آموزش وب . بلاگ

یکی از جذاب ترین روش های ارتباط با کاربر در سایت، استفاده از تیکت پشتیبانی وردپرس است. در این مطلب با افزونه Awesome Support آشنا می شویم.

یکی از مهم ترین قابلیت های یک سایت، بخش پشتیبانی آن است. معمولا کاربران پیش از سفارش سوال های بی پاسخی دارند. یا در وب سایت های آموزشی سوالات متعددی توسط کاربر بوجود می آید. لذا راهکار های مختلفی برای ارتباط بین کاربر و مدیران سایت نیاز است. روش های مختلفی برای ایجاد قابلیت پشتیبانی در وب سایت وجود دارد. یکی از جذاب ترین و به نوعی رسمی ترین روش های پشتیبانی آنلاین، تیکت پشتیبانی وردپرس است. این روش مزیت های زیادی دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

تیکت پشتیبانی وردپرس چیست؟

تیکت اصطلاحا به نامه های رسمی گفته می شود. در این سیستم نیز به نوعی پیام ها به شکل رسمی ارسال می شوند. در سیستم Ticket مکاتبات مانند گفتگو ها در پیام رسان ها نمایش داده می شوند. به همین دلیل مسیر گفتگو همواره برای طرفین مشخص است. از طرفی در صورت ورود شخص جدید به گفتگو، تمام سوالات و پاسخ ها مشخص است. یکی از مزیت های دیگر تیکت، پیاده سازی آن بر بستر وب سایت است. در روش های دیگر نیاز به ایمیل و یا یک پیام رسان است. اما در این روش تنها با دسترسی به وب سایت مورد نظر می توان با پشتیبانی در ارتباط بود. البته مزیت های دیگری نیز مانند امکان مشاهده وضعیت سوال، آپلود فایل، استناد به پیام های قبلی و … وجود دارد.

حال با اهمیت وجود قابلیت تیکت پشتیبانی در وردپرس آشنا شدیم. در ادامه به سراغ نحوه پیاده سازی آن در وب سایت خود می رویم.

افزونه Awesome Support

افزونه های زیادی برای پیاده سازی قابلیت تیکت پشتیبانی در وردپرس وجود دارد. یکی از محبوب ترین و معروف ترین آن ها، «افزونه Awesome Support» است. این پلاگین به صورت رایگان و با دریایی از امکانات قابل دریافت است. قابلیت های متعددی برای شخصی سازی بخش های مختلف در آن در نظر گرفته شده است. پس از نصب و فعال سازی، یک قسمت تحت عنوان «تیکت ها» به منوی وردپرس اضافه می شود. این افزونه، دو برگه جدید نیز برای ایجاد و مشاهده لیست تیکت ها توسط کاربر، به صورت خودکار می سازد.

امکانات Awesome Support

مدیریت تیکت ها و ارسال پاسخ به آن ها بسیار ساده است. از طرفی در بخش تنظیمات امکانات و قابلیت های جذابی قرار گرفته است. برای مثال، یکی از امکانات این افزونه، امکان ثبت نام سریع کاربران است. تنظیمات مختلفی نیز برای این بخش در نظر گرفته شده است. در قسمت «استایل»، امکان شخصی سازی و انتخاب قالب های رنگی مختلف وجود دارد. یکی از قابلیت های دیگر پلاگین Awesome Support، امکان اضافه کردن دپارتمان های مختلف برای پاسخ گویی است. همچنین امکان اتصال محصولات به فرم تیکت، برای انتخاب کاربر نیز وجود دارد. در این حالت کاربر به شکل ساده تری سوال خود را درباره محصول مورد نظر بیان می کند.

قابلیت بارگذاری فایل در تیکت های پشتیبانی وردپرس به شدت کاربردی است. این افزونه امکان فعال سازی این قابلیت را در اختیار ما قرار می دهد. در بخش «آپلود ها» نیز امکان شخصی سازی تعداد فایل، حجم و فرمت های مجاز برای بارگذاری نیز وجود دارد. امکان ارسال ایمیل برای وضعیت های مختلف نیز به صورت کامل در بخش «ایمیل ها» قابل شخصی سازی است. به صورت کلی به غیر از ترجمه فارسی نسبتا ناقص آن، که در حال بروزرسانی است، امکانات کامل و جامعی برای ایجاد قابلیت تیکت پشتیبانی وردپرس در این افزونه ایجاد شده است.

  1. رسول گفت:

    سلام
    مطالب تون خیلی خوب بود

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!