هوش مصنوعی و سئو

هوش مصنوعی و سئو؛ تاثیر AI بر بازدید وب سایت

زمان انتشار: در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ساعت ۲۱:۰۰ | بلاگ . عمومی

در این ویدیو درباره هوش مصنوعی و سئو صحبت می کنیم. اگر موتور جستجو آینده پاسخ کاربر را دهد، چه کسی با جستجو وارد وب سایت ما می شود؟

این روز ها بحث هوش مصنوعی و سئو بسیار داغ است. همه چیز از معرفی ابزار گفتگوی ChatGPT شروع شد. این ابزار پاسخ های جذابی را برای تمام سوالات پیچیده کاربران ارائه می کرد. یکی از سرمایه گذار های بزرگ OpenAI، مایکروسافت است. نکته جالب تلاش مایکروسافت برای افزودن هوش مصنوعی به موتور جستجوی خود، یعنی بینگ است. نسخه جدید بینگ با هوش مصنوعی ترکیب شده و قابلیت پاسخ به سوالات بلند و پیچیده را دارد. در این نسخه علاوه بر پیشنهاد لینک های معمول، یک بخش برای ارائه پاسخ هوش مصنوعی فراهم شده است. در این بخش پاسخ با زبان عامیانه و خلاصه به ما ارائه می شود.

گوگل نیز به عنوان محبوب ترین موتور جستجو در پاسخ به مایکروسافت، Bard را معرفی کرد. این ابزار در محیط چت و گفتگو محور، پاسخ سوالات پیچیده را می دهد. آیا کاربر پس از دریافت پاسخ خلاصه و سریع دیگر وارد لینک های وب سایت ها می شود؟ هوشمند شدن موتور های جستجو چه تاثیری بر روی بازدید وب سایت ها خواهد داشت؟

هوش مصنوعی و سئو

برای پاسخ به سوال ارتباط بین هوش مصنوعی و سئو با یک مثال شروع می کنیم. قصد برنامه ریزی یک سفر هوایی به اطراف لندن را داریم. هوش مصنوعی چند پاسخ مناسب برای سلیقه های مختلف را ارائه می کند. آیا شما بدون هیچ تحقیق دیگری سفر خود را به یکی از این مقصد ها شروع می کنید؟ قاعدتا پاسخ همه ما خیر است. بیشتر ما برای تحقیق وارد لینک های موجود در صفحه جستجو می شویم.

به عنوان نکته دیگر، این ابزار ها از مطالب موجود در سطح وب تغذیه می کنند. حال شما به عنوان یک تولید کننده محتوا فرض کنید ترافیک وب سایت شما کاهش پیدا کند. پس از این اتفاق انگیزه ای برای تولید محتوای جدید نخواهیم داشت. در نتیجه منبع اطلاعاتی این ابزار های هوش مصنوعی به تدریج از بین می رود. پس موتور های جستجو و هوش مصنوعی جدید آنها باید مراقب این موضوع باشند.

سخن آخر

تکنولوژی به صورت روزانه در حال پیشرفت است. در این روز ها هوش مصنوعی و سئو تحت تاثیر یکدیگر هستند. از طرفی کاربران نیاز به پاسخ درست و با کیفیت را دارند. اگر وب سایت ما تنها شامل یک لیست و یا چند تعریف ساده و تکراری باشد. اگر محتوای با کیفیت و جذابی را برای کاربر آماده نکرده باشیم. به زبان خودمانی اگر سرگرم کننده نباشیم. هوش مصنوعی روزی بر روی بازدید وب سایت ما تاثیر خواهد گذاشت. پس همیشه در تولید محتوا به کیفیت و جذابیت آن توجه کنیم. هوش مصنوعی هیچوقت به خلاقیت و احساسات انسان دست نخواهد یافت.

آیا هوش مصنوعی بر روی بازدید وب سایت تاثیر می گذارد؟

بله. اگر محتوای جذاب و سرگرم کننده ای برای مخاطب آماده نکرده باشید، می تواند بر روی بازدید سایت ما تاثیر داشته باشد.

هوش مصنوعی چگونه وارد موتور های جستجو می شود؟

هوش مصنوعی با ورود به موتور های جستجو، علاوه بر پیشنهاد لینک ها به صورت معمول، یک پاسخ عامیانه و خلاصه بر اساس نتایج پیدا شده، ارائه می دهد.

آینده هوش مصنوعی و سئو چگونه است؟

صد درصد با پیشرفت تکنولوژی و ورود هوش مصنوعی به موتور های جستجو، آینده سئو وب سایت نیز تغییر خواهد کرد. به زبان ساده تر، کیفیت محتوا مهم تر از پیش خواهد شد.

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!