بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یا Content Marketing چیست؟

زمان انتشار: در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ساعت ۲۱:۰۰ | بلاگ . عمومی

جذب مخاطب با روش های قدیمی، دیگر تاثیر گذاری سابق را ندارد. در این مطلب به بررسی بازاریابی محتوایی و مزایای آن می پردازیم.

در دنیای امروزی، روش های قدیمی بازاریابی بازده بالایی ندارد. علاوه بر این موضوع، هزینه استفاده از این روش ها بسیار بالا است. اما روش جدید، استفاده از تکنیک بازاریابی محتوایی است. Content Marketing هیچ قصدی برای فروش محصول به مشتری ندارد. در واقع هدف از بازاریابی محتوایی، ارائه یک محتوای با کیفیت و یا داستان زیبا و تاثیر گذار است. یک محتوای جذاب، مخاطب را به صورت ناخودآگاه به سمت محصول جذب می کند. قبل از هر چیزی باید با تعریف آن آشنا شویم.

بازاریابی محتوایی چیست؟

تعریف بازاریابی محتوایی، جذب مشتری از طریق تولید محتوا با کیفیت به صورت مستمر است. به زبان ساده تر، بازاریابی محتوایی یک استراتژی بلند مدت است. هدف و روش کار آن، ایجاد یک رابطه قوی با مشتریان از طریق ارائه محتوای با کیفیت است. این حس اعتماد باعث ایجاد نوعی وفاداری در مشتری می شود. در نتیجه علاقه بیشتری در مشتری برای استفاده از محصولات ما ایجاد می شود. اهمیت نیاز های مشتری در Content Marketing، بیشتر دیده می شود. اما این حس در تبلیغات یک طرفه وجود ندارد. همین موضوع باعث ایجاد حس اعتماد می شود.

مزایای Content Marketing

یکی از مزیت های بازاریابی محتوا، افزایش قدرت سئو سایت است. به صورت کلی برای بهبود سئو وب سایت، باید از تولید محتوا استفاده کنیم. با تولید محتوای با کیفیت و استفاده از کلمه کلیدی مناسب، مخاطب جذب وب سایت می شود. برای مثال یک محتوای با کیفیت درباره کیبورد ها تولید می کنیم. حال با ارائه محصول مرتبط می توان مخاطب را به خرید آن ترغیب کرد. زیرا ورود مخاطب به آن مطلب، علاقه به کلمه کلیدی کیبورد را نشان می دهد. به صورت کلی سئو و بازاریابی محتوا ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند.

مورد دیگر، بهبود روابط عمومی و ایجاد اعتماد در مخاطب است. برخی فروشگاه های اینترنتی تنها قصد فروش محصول به هر قیمتی را دارند. با ورود به این وب سایت ها، حس اعتماد در مشتری ایجاد نمی شود. اما با تولید محتوای مناسب، می توان اعتماد مشتری را جذب کرد. برای مثال، مطالب آموزشی مرتبط با محصول خود را در وب سایت قرار دهیم. فضایی برای پرسش و پاسخ درباره آن محصول فراهم کنیم. تمام این موارد باعث بهبود روابط عمومی و ایجاد حس اعتماد در مشتری می شود. برای مثال با تولید محتوا درباره کیبورد ها و بررسی مزایا و معایب آن، کاربر به وب سایت اعتماد می کند. در اینجا با ارائه یک محصول مرتبط، احتمال خرید آن توسط مشتری افزایش می یابد.

منظور از بازاریابی چیست؟

به زبان ساده بازاریابی درگیر کردن و ایجاد ارتباط بین مشتری با برند است. سپس در ازای این ارتباط می توان از مشتری ارزش دریافت کرد.

بازاریابی قدیمی و از کار افتاده چیست؟

بازاریابی های قدیمی تبلیغ در تلویزیون، تبلیغات میدانی مانند نصب بنر در سطح شهر و یا موارد مشابه دیگر است.

تعریف بازاریابی محتوایی یا Content Marketing چیست؟

تعریف بازاریابی محتوایی، جذب مشتری از طریق تولید محتوا با کیفیت به صورت مستمر است.

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!