کاربرد نوار لغزنده در طراحی رابط کاربری نرم افزار ها

زمان انتشار: در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ساعت ۱۴:۵۷ | آموزش رابط کاربری . بلاگ
کاربرد نوار لغزنده

نوار لغزنده اکثرا در طراحی ها در جایگاه غلط استفاده می شوند. در این مطلب به بررسی کاربرد نوار لغزنده در بهبود تجربه کاربر می پردازیم.

حتما برای شما هم پیش آمده تا در نرم افزاری برای انتخاب سن خود با استفاده از این اسلایدر ها دچار مشکل شوید. برای مثال سعی کنید تا عدد ۲۷ را انتخاب کنید اما اسلایدر روی اعداد ۲۶ و ۲۸ می ایستد. این مشکل برای بیشتر ما پیش آمده است و گاهی اوقات مشکل را از سمت خود می بینیم. اما مشکل اصلی از طراح و رابط کاربری نرم افزار و یا وبسایتی است که مشغول کار با آن هستید.

کاربرد نوار لغزنده

نوار های لغزنده و یا اسلایدر ها برای انتخاب مقادیر حدودی و غیر قابل شمارش ابزار فوق العاده ای هستند. برای مثال تنظیم روشنایی صفحه و یا میزان صدا از جمله آشنا ترین محل های استفاده از این المان است. استفاده از اسلایدر و نوار لغزنده در اجرای این تنظیمات کار کاربر را در استفاده از نرم افزار شما راحت تر می کند. در کل استفاده از این ابزار برای اعداد غیر قابل شمارش پیشنهاد می شود.

یکی از انواع نوار لغزنده وجود دارد که با مشخص کردن نقاط مشخص در طول نوار، تجربه کاربری متفاوتی را ایجاد می کند. در این حالت کاربرد نوار لغزنده به صورت کلی تغییر می کند و می تواند برای مقادیر قابل شمارش نیز استفاده شود. برای مثال هنگام پرسش سوالاتی مانند «حس کاربر به یک نرم افزار» می توان از یک نوار لغزنده با نقاط ضعیف، متوسط، خوب و عالی استفاده کرد.

کاربر در برخورد با این المان خیلی ساده با حرکت موس می تواند حس خود را بیان کند و در این حال حس خود را از صفر تا صد در یک نوار ببیند. با استفاده از این ابزار می توان پاسخ بهتری را بر اساس اصول روانشناسی از کاربران خود دریافت کنید.

تجربه شما در استفاده از نوار لغزنده چگونه بوده است؟

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!