انتخاب رنگ مناسب در طراحی یکبار برای همیشه

زمان انتشار: در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ساعت ۱۲:۲۲ | آموزش رابط کاربری . بلاگ
انتخاب رنگ

در این مطلب ابزار های مناسبی را برای انتخاب رنگ بهتر و ساخت تم رنگی اصولی برای طراحی گرافیک، وبسایت و هر نرم افزاری معرفی می کنم.

پیشتر در مطلب به بررسی معنی رنگ ها و کاربر هر کدام در طراحی رابط کاربری پرداختیم. در این مطلب به پیدا کردن رنگ های جذاب می پردازیم.

معمولا در طراحی گرافیک و نرم افزار ها، انتخاب رنگ یکی از اولین مراحل و گاهی سخت ترین تصمیم گیری خواهد بود. گاهی در زمان ایجاد یک برند رنگی به اشتباه انتخاب شده و پس از مدتی اقدام به تغییر رنگ می کنید. این اتفاق در برند های بزرگ نیز رخ داده است. اما در این مطلب قصد دارم تا ابزار ساده و مناسبی برای انتخاب رنگ بهتر به شما معرفی کنم.

وبسایت coolors

وبسایت coolors یکی از بهترین و جذاب ترین ابزار های انتخاب رنگ است. سایت coolors علاوه بر نسخه تحت وب خود نرم افزار ها و پلاگین های مختلفی را نیز آماده کرده تا دسترسی به این ابزار برای شما ساده تر باشد. این وبسایت را می توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد.

انتخاب رنگ به صورت دستی

بخش اول برای یافتن رنگ ها به صورت تصادفی از بین رنگ های زیبای موجود در دیتابیس سایت coolors است. در این بخش با زدن کلید space بر روی کیبورد می توانید تمام ۵ رنگ نمایش داده شده در تصویر را تغییر دهید. اگر از رنگی خوشتان آمد می توانید آن را قفل کرده و پیشنهاد های مشابهی برای باقی مانده رنگ ها از هوش مصنوعی سایت بگیرید. در نهایت می توانید به سادگی کد های رنگ های مورد نظر خود را کپی کرده و یا با استفاده از ابزار خروجی سایت، فایل خروجی مورد نظر خود را بگیرید.

انتخاب از بین پالت های آمده

بخش دوم سایت coolors لیستی از پالت های ساخته شده توسط کاربران است. این بخش نیز می تواند کار را بسیار ساده تر کند. در این قسمت می توانید پالت های رنگی را با توجه به مقدار محبوبیت ببینید و حتی قابلیت جستجو نیز در این بخش گنجانده شده است. در بخش پالت ها می توانید خیلی ساده انتخاب رنگ های خود را با یک کلیک انتخاب کنید.

وبسایت dribbble

سایت dribbble برای بیشتر طراحان محلی آشنا است. یکی از قابلیت های این سایت نمایش طرح ها و پست ها بر اساس رنگ است. با استفاده از این قابلیت با انتخاب رنگ مورد نظر خود از طریق صفحه زخمخق تمام طرح ها و نمونه های بارگزاری شده در سایت dribbble که با رنگ مورد نظر شما یکسان است، نمایش داده می شود.

با استفاده از این قابلیت می توانید بعد از انتخاب رنگ مورد نظر خود چند نمونه اجرا شده برای آن را ببینید. می توانید ایده های جذابی بگیرید و همچنین برای رنگ های مکمل از این سایت کمک بگیرید. روش کار این صفحه هم کاملا ساده است. در بالای صفحه می توانید رنگ مورد نظر خود را تغییر دهید و هوش مصنوعی برای شما طرح های مرتبط را نمایش می دهد.

شما از چه روشی برای انتخاب رنگ در پروژه های خودتون استفاده می کنید؟

بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!