حذف واترمارک

حذف واترمارک از روی تصویر با روش های مختلف در فتوشاپ

زمان انتشار: در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ساعت ۲۱:۰۰ | آموزش فتوشاپ . بلاگ

در این آموزش قصد داریم تا با روش های مختلف برای حذف واترمارک از روی عکس ها در نرم افزار فتوشاپ آشنا شویم.

حتما برای شما هم پیش آمده تا با تصاویری برخورد کنید که ناشر آن از واترمارک (watermark) بر روی آن استفاده کرده باشد. این المان ها در سند و تصاویر، چه در دنیای دیجیتال و چه در دنیای واقعی، کاربرد بسیار زیادی دارند. واترمارک یک متن یا تصویر است که روی یک سند قرار می‌گیرد. کاربرد واترمارک نشان‌دهنده کپی رایت، اعتبار اثر و نیز معرفی کننده شخص یا شرکت صاحب اثر است. برای اینکه وجود این علامت روی تصویر، مزاحم دیدن تصویر نشود، یا شفافیت زیادی دارد یا در گوشه‌های تصویر قرار می‌گیرد.

شما با ساتفاده از فتوشاپ می توانید بخش های مختلفی از تصویر را حذف نمایید. برای مثال پیش تر در آموزش حذف زمینه سفید لوگو و آیکون در فتوشاپ به حذف زمینه در لوگو ها پرداختیم. اما در این آموزش به سراغ حذف واترمارک ها از روی تصاویر می رویم.

تذکر: توجه داشته باشید که حذف واترمارک علاوه بر غیر اخلاقی بودن می تواند پیگرد قانونی نیز داشته باشد. این مطلب فقط جنبه آموزش دارد.

روش های مختلف حذف واترمارک

برای حذف واترمارک روش های زیادی وجود دارد. یکی از ساده ترین و موثر ترین روش می تواند استفاده از ابزار brush در شرایط رنگی ساده باشد. ابزار براش یکی از ابزار های کاربردی است که کمتر کسی به آن بها می دهد.

روش دوم استفاده از پنجره fill در فتوشاپ است. این پنجره زمانی که با قابلیت content aware ترکیب شد به یکی از جذاب ترین ابزار های فتوشاپ تبدیل شد. با استفاده از این روش می توانید به سادگی محیط دور واترمارک را انتخاب کرده و سپس با استفاده از پنجره fill اقدام کنید. برای این کار می توانید از کلید ترکیبی SHIFT+F5 استفاده کنید. در پنجره باز شده حالت را بر روی content aware گذاشته و سپس تایید کنید. فتوشاپ با استفاده از هوش مصنوعی به صورت خودکار محیط را برای شما بازسازی می کند. این روش معمولا خروجی مناسبی خواهد داشت.

روش سوم استفاده از ابزار healing brush و زیر مجموعه های آن است. با استفاده از spot healing brush می توانید بدون نیاز به گرفتن نمونه، اقدام به رتوش کردن کنید. با استفاده از این براش جادویی می توانید نسبت به حذف واترمارک ها در شرایط کمی پیچیده تر بپردازید. اما با انتخاب براش معمولی زیر مجموعه این ابزار می توانید با گرفتن نمونه از محیط مناسب، در فضاهای پیچیده تر نیز خروجی مناسبی بگیرید.

و اما روش چهارم به عنوان جادویی ترین روش در این لیست است. در این روش با استفاده از یک تکنیک بسیار ساده می توانید به صورت معجزه آسایی از شر واترمارک های روی تصویر خلاص شوید. پیشنهاد می کنم ویدیو این تکنیک رو اصلا از دست ندید!

شما از چه روشی برای حذف watermark استفاده می کنید؟

  1. مصطفی گفت:

    عالی

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!