حذف حاشیه اضافی پس از حذف زمینه در فتوشاپ

زمان انتشار: در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ساعت ۲۱:۰۰ | آموزش فتوشاپ . بلاگ

در این آموزش سراغ حذف حاشیه اضافی و جا مانده از زمینه پس از دوربری تصویر می رویم. در این آموزش با روش انجام این کار آشنا خواهیم شد.

قبل تر در آموزش های حذف زمینه سفید لوگو و آیکون در فتوشاپ و حذف زمینه سفید از عکس ها در یک دقیقه سراغ حذف زمینه تصویر با روش های مختلف رفتیم. در این آموزش سعی می کنیم تا این کار را بهبود بخشیده و حاشیه های به جا مانده از حذف زمینه را اصلاح کنیم. برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد که دو روش ساده و پیشرفته در این آموزش عنوان می شود. روش اول روشی ساده و با دقت پایین تر و اما روش دوم قابل انعطاف تر است.

حذف حاشیه اضافی

به عنوان روش اول، استفاده از ابزار های contract و expand است. این دو ابزار به ترتیب برای کوچک کردن و بزرگ تر کردن فضای انتخاب شده کاربرد دارند. برای استفاده از این ابزار ها ابتدا باید فضای مورد نظر خود را به حالت انتخاب درآورید سپس از منوی select > modify گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس با وارد کردن مقدار به پیکسل سلکشن خود را تغییر دهید.

روش دوم مانند روش اول عمل می کند با این تفاوت که قابلیت شخصی سازی بیشتری دارد. ابزار های مورد استفاده در این روش، minimum و maximum هستند که در منوی filter وجود دارد. برای استفاده از این روش ابتدا باید فضای مورد نظر خود را انتخاب و mask ایجاد کنید. سپس با انتخاب خود ماسک از منوی filter > other گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. این ابزار ها هم مانند روش قبلی توانایی کم کردن و بزرگ تر کردن فضای انتخابی را دارند. پس از باز شدن این پنجره می توانید با تغییر عدد پیشنمایشی از خروجی کار را ببینید. مزیت دیگر امکان تغییر بر روی ناحیه مورد نظر شما است. برای این کار می توانید با ابزار های مختلف مانند lasso tool محیط کوچکی را انتخاب کنید و باز هم بر روی لایه ماسک خود از این فیلتر ها استفاده کنید.

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!