تغییر رنگ نور و ایجاد افکت جذاب در فتوشاپ

زمان انتشار: در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ساعت ۲۰:۰۰ | آموزش فتوشاپ . بلاگ

یکی از روش های ایجاد افکت های جذاب و ساده، تغییر رنگ نور های موجود در تصویر است. در این آموزش با روش ساده ایجاد این افکت آشنا می شویم.

در آموزش های قبلی، تغییر رنگ اجسام در تصویر با استفاده از فتوشاپ را با هم آموختیم. در این آموزش نوبت به تغییر رنگ نور ها می رسد. یکی دیگر از کاربرد های تغییر رنگ نور در تصویر، اصلاح رنگ های اشتباه است. و یا برای مثال شما می خواهید حال و هوای عکس خود را به سمت مورد نظر خود ببرید. با استفاده از این تکنیک ساده و کاربردی می توانید تمام و یا قسمتی از نور های عکس خود را تغییر دهید. در پایان این آموزش روشی برای ایجاد کنتراست رنگی نیز گفته می شود که می توان به عنوان یک مکمل برای ایجاد یک فیلتر زیبا بر روی تصویر شما باشد.

روش تغییر رنگ نور در فتوشاپ

در مرحله اول، باید نور ها و یا همان قسمت های روشن تصویر را انتخاب کنیم. ساده ترین روش استفاده از channel ها در فتوشاپ است. برای این کار با باز کردن تب کانال ها، مناسب ترین کانال برای داشتنن بیشترین کنتراست را انتخاب می کنیم. در مثال ما channel قرمز بهترین گزینه بود. پس از انتخاب بهترین کانال، با نگه داشتن کلید alt و کلیک بر روی آن می توانید قسمت های سفید را به حالت انتخاب در آورید.

در مرحله دوم با ایجاد یک solid color، رنگ مورد نظر خود را به قسمت های انتخاب شده اضافه می کنیم. در این مرحله می توانید به استفاده از ابزار قلم مو، ماسک ایجاد شده را اصلاح کنید.

پس از اصلاح ماسک نوبت به استفاده از گزینه های مختلف blending mode ها می رسد. با انتخاب هر گزینه می توانید نتیجه متفاوتی را دریافت کنید. در مثال ما گزینه overlay بهترین نتیجه را داشت.

تا اینجای کار، تغییر رنگ نور ها انجام شده است اما می توان با اضافه کردن لایه های بیشتر، رنگ های متفاوت و یا با شدت بیشتر را امتحان کرد. یک روش دیگر برای ایجاد جذابیت بیشتر، استفاده از فیلتر blur بر روی یکی از ماسک ها است. با این کار نور ها حالت درخشندگی پیدا می کنند.

در مرحله آخر به عنوان یک کار اضافه می توانید با اضافه کردن یک selective color از پنجره adjustment ها و زیاد کردن مقدار cyan در بخش خاکستری، کنتراست رنگی بیشتری را در تصویر خود ایجاد کنید. البته این روش برای وقتی است که رنگ نور های خود را گرم کرده باشید. در صورت سرد کردن رنگ نور ها، در این مرحله باید محیط تصویر را گرم تر کنید.

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!