تغییر رنگ سفید به رنگ های دیگر در فتوشاپ

تغییر رنگ سفید به رنگ های دیگر در فتوشاپ

زمان انتشار: در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ساعت ۲۱:۰۰ | آموزش فتوشاپ . بلاگ

یکی از قابلیت های فتوشاپ، تغییر رنگ اجسام به رنگ های دیگر است. اما رنگ سفید مانند رنگ های دیگر نیست و باید با روش دیگری آن را تغییر داد.

همانطور که گفته شد، یکی از کارهایی که با فتوشاپ انجام می شود تغییر رنگ اجسام است. با استفاده از این کار می توانید اجسام را به رنگ های مختلف مورد نظر خود تبدیل کنید. تغییر رنگ در لباس، خودرو و … از جمله مثال هایی است که این ترفند ها بر روی آن انجام می شود. پیش تر در مطلب «تغییر رنگ اجسام در تصویر با استفاده از فتوشاپ» توانستیم رنگ های مختلف را تغییر دهیم. اما روش های گفته شده در آن مطلب بر روی رنگ سفید کاربردی ندارد. در این آموزش سعی داریم تا رنگ سفید را به رنگ های دیگر، حتی سیاه، تبدیل کنیم.

تغییر رنگ سفید به رنگ سیاه؟!

تغییر رنگ ها در واقع با تغییر مقدار Hue، شدت رنگ و میزان روشنایی آن صورت می پذیرد. اما رنگ سفید به دلیل نداشتن هیچ رنگ خاصی، نمی تواند به همین سادگی به رنگ های دیگر تبدیل شود. پس طبیعی است که شما با استفاده از یک Hue\Saturation نمی توانید این کار را انجام دهید. مورد دیگر به دلیل شباهت هایلایت های تصویر و رنگ سفید، حفظ نقاط روشن کمی دشوار تر از رنگ های دیگر است.

در این آموزش از ترفند ساده ای استفاده می کنیم تا ابتدا رنگی را به قسمت مورد نظر خود اضافه کرده و سپس نور را تا جای ممکن تنظیم کنیم. در این آموزش با ترکیب لایه های رنگی و تنظیمات بر روی آن می توانیم رنگ سفید را به رنگ های روشن و تیره دیگر تبدیل کنیم. تغییر به رنگ های تیره کمی زمان بر تر خواهد بود زیرا نیاز است تا با دقت بیشتری Highlight های تصویر اصلی را بازسازی کنیم. لازم به ذکر است که این بازسازی بسیار ساده با نرم افزار فتوشاپ قابل اجرا است.

برای پیاده سازی این ترفند لازم است تا قسمت سفید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنیم. روش های زیادی برای انتخاب محدوده در فتوشاپ وجود دارد. در این آموزش از امکان Select subject فتوشاپ استفاده می کنیم و با ایجاد یک ماسک امکان ویرایش آن را برای خود قرار می دهیم. پیشنهاد می کنم ویدیوی این قسمت را اصلا از دست ندهید!

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!