تغییر آسمان با استفاده از نرم افزار فتوشاپ

تغییر آسمان با استفاده از نرم افزار فتوشاپ

زمان انتشار: در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ساعت ۲۱:۰۰ | آموزش فتوشاپ . بلاگ

گاهی پیش می آید که پس از عکاسی، از آسمان تصویر خود راضی نباشیم. در این آموزش با تغییر آسمان با استفاده از فتوشاپ این مشکل را حل می کنیم.

آسمان در تصاویر مختلف می تواند تاثیر بسیار زیادی روی خروجی نهایی کار داشته باشد. اما داشتن آسمان زیبا در تصاویر نیازمند صبر زیادی خواهد بود. آلودگی هوا و یا مناسب نبودن شرایط جوی می تواند باعث شود تا شما یک آسمان بی رنگ داشته باشید. با استفاده از ترفند های مختلف می توانیم نسبت به تعویض آسمان در تصویر اقدام کنیم. این موضوع به اندازه ای کاربردی است که باعث شده که شرکت ادوبی، قابلیت هایی را برای این منظور به فتوشاپ اضافه کند.

پیش نیاز تغییر آسمان

یکی از نکات مهم قبل از جابجایی آسمان در تصویر، توجه به زاویه نور در تصویر آسمان جدید و تصویر اصلی است. رنگ و نور دو تصویر را می توان به هم نزدیک کرد اما زاویه نور را نمی توان جابجا کرد. دلیل این توجه این است که تصویر نهایی شما قابل باور تر باشد. برای مثال اگر در تصویر اصلی شما نور با شدت زیاد و از زاویه بالا بر روی محیط شما وجود دارد، آسمان شما نیز باید با این شرایط یکی باشد. در صورت وجود تضاد مغز مخاطب نمی تواند با تصویر شما ارتباط خوبی برقرار کند.

نکته بعدی، توجه به زاویه تصویر است. برای مثال فرض کنید تصویر شما از زاویه پایین و با یک لنز عریض گرفته شده باشد. تصویر آسمان شما نیز باید با این شرایط همخوانی داشته باشد. در این صورت شما به سادگی می توانید خط افق هر دو تصویر را بر روی هم قرار دهید.

روش های تعویض آسمان

همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. روش قدیمی و دستی، استفاده از یک تصویر آسمان با ماسک بر روی تصویر اصلی است. در این روش شما می توانید با جستجو تصویر مورد نظر خود را پیدا کرده و سپس با ماسک کردن قسمت های مورد نظر، آن را بر روی تصویر خود قرار دهید. سپس می توانید با استفاده از فیلتر های مختلف، تصویر های خود را از نظر نور و رنگ به یکدیگر نزدیک کنید. اما فتوشاپ قابلیت های جذابی را ایجاد کرده تا با استفاده از آن تصویر آسمان خود را به صورت خودکار تغییر دهید. اما طبیعتا دانستن هر دو روش می تواند در شرایط مختلف شما را کمک کند. زیرا استفاده از روش دستی و قدیمی تر امکان شخصی سازی بیشتری را برای شما خواهد داشت.

پشنهاد می کنم آموزش ویدویی این مطلب را از دست ندهید.

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!