ایجاد تمرکز در تصویر با استفاده از نور در فتوشاپ

زمان انتشار: در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ ساعت ۲۱:۰۰ | آموزش فتوشاپ . بلاگ

در عکاسی با روش های مختلف سعی در ایجاد تمرکز در یک نقطه می کنیم. در این آموزش استفاده از نور برای ایجاد این تمرکز در تصویر استفاده می کنیم.

پیش تر یاد گرفتیم چگونه به تصاویر در فتوشاپ رنگ های زنده تر اضافه کنیم. در این آموزش قصد داریم تا با استفاده از نور، تمرکز ایجاد کنیم. یکی از روش های اصلی ایجاد تمرکز استفاده از فکوس لنز های عکاسی است. با استفاده از این روش با تار کردن نقاط دیگر، چشم مخاطب رو سمت نقطه مورد نظر می کشیم. یکی از روش های دیگر استفاده از کنتراست های رنگی است. برای مثال معروف ترین رنگ ها برای ایجاد تمرکز، استفاده از teal/orange است. رنگ های نارنجی و آبی یکی از بیشترین کنتراست ها رو دارند که باعث حرکت چشم بیننده سمت قسمت نارنجی تصویر است.

روش آخر، استفاده از نور و تمرکز نور در یک قسمت از تصویر است. با این روش چشم به صورت ناخودآگاه سمت قسمت نورانی تصویر می رود. این کار باعث می شود تا مخاطب دچار سردرگمی اولیه در تصویر شما نشود.

ایجاد تمرکز در تصویر با استفاده از نور

برای ایجاد تمرکز با استفاده از نور باید نور زمینه و حاشیه سوژه خود را تاریک کنید. همچنین می توانید با روشن تر کردن نور سوژه، این تمرکز را بیشتر کنید. برای ایجاد این کنتراست نوری از ابزار curve در فتوشاپ استفاده می کنیم.

در مرحله اول با اضافه کردن یک لایه curve به تصویر، کلیت تصویر را تاریک تر می کنیم. برای این کار می توانید نقطه راستی را کمی به پایین بکشید تا قسمت های روشن تصویر، نور کمتری داشته باشند. سپس با استفاده از ماسک و زیاد کردن مقدار feather، سوژه را از این لایه حذف کنید.

در مرحله دوم مانند مرحله اول یک curve ایجاد می کنیم. با این تفاوت که به جای تیره کردن، باید نور را بیشتر کنیم. برای این کار، بلعکس مرحله اول، نقطه سمت راستی را به سمت چپ می کشیم. با این کار کلیت تصویر رنگ روشن تری خواهد داشت. باز هم با استفاده از ماسک این لایه را فقط بر روی سوژه خود تاثیر می دهیم.

شما از چه روشی برای ایجاد تمرکز در تصویر استفاده می کنید؟

  1. نازنین گفت:

    سلام وقت بخیر… ممنون از آموزش های خوبتون….آموزش های شما دارای نکات حرفه ای و کاربردی و با زمان کوتاه هست ممنون لطفا در مورد کمرا راو هم آموزش بزارین…

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!