افکت سه بعدی را تنها با یک کلیک در فتوشاپ بسازید

زمان انتشار: در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ساعت ۲۱:۰۰ | آموزش فتوشاپ . بلاگ

افکت سه بعدی به عنوان یکی از ساده ترین افکت هایی که می توانید روی تصاویر و متن ها اضافه کنید. توی این آموزش ساخت این افکت رو یاد می گیریم.

پیش تر به عنوان ایجاد یک افکت بر روی تصویر فتوشاپ آموزش «کپی کردن افکت رنگی از روی یک عکس در فتوشاپ» را آماده کردیم. این آموزش به عنوان یکی از محبوب ترین آموزش های سایت تا به این لحظه است. حال قصد داریم آموزش یک افکت ساده اما کاربردی دیگر را با هم داشته باشیم. این افکت به خاطر شباهت زیاد به تصاویر ۳D به این نام معروف شده است. یکی از مزیت های استفاده از این افکت، قابلیت اجرای بر روی متن و تصویر است. از طرف دیگر سرعت و سهولت ایجاد آن باعث شده تا کاربرد زیادی را داشته باشد.

ایجاد افکت سه بعدی

برای استفاده از این افکت باید ابتدا از لایه خود کپی بگیرید. برای این کار می توانید از روش های زیادی استفاده کنید. پیشنهاد من استفاده از کلید ترکیبی CTRL+J برای کپی کردن لایه در یک لایه جدید است. با زدن این کلید ترکیبی یک کپی از لایه فعال شما ساخته می شود.

پس از ایجاد لایه دوم، باید پنل Layer style مربوط به لایه جدید را باز کنید. برای این کار می توانید با دوبار کلیک کردن بر روی فضای خالی لایه، این پنجره را باز کنید. دقت داشته باشید که با کلیک بر روی نام لایه قابلیت ویرایش نام لایه برای شما فعال می شود. همچنین با کلیک بر روی thumbnail نیز پنجره تنظیمات مربوط به لایه باز می شود.

پس از باز شدن پنجره Layer style در قسمت Chanel ها امکان غیر فعال کردن سه گزینه را دارید. در واقع در این قسمت شما می توانید کانال رنگی سه رنگ اصلی تصویر، یعنی قرمز، سبز و آبی را فعال یا غیر فعال کنید. در این مثال ما فقط به کانال قرمز نیاز داریم پس تیک دو گزینه دیگر را بر دارید.

پس از خذف دو کانال و بستن پنجره با زدن کلید Ok باید با توجه به تصویر خود، لایه بالایی را جابجا کنید. در آموزش ویدیویی بالا هر کدام از مثال ها را به یک سمت جابجا کردیم. شما هم باید با توجه به تصویر خود لایه بالایی را کمی جابجا کنید.

همچنین شما می توانید کانال های مختلف رنگی را نیز تست کرده و یا با ایجاد یک لایه دیگر، از ترکیب کانال ها و جابجا کردن در نقاط مختلف استفاده کنید.

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!