آموزش نصب و استفاده اکشن فتوشاپ

آموزش نصب و استفاده اکشن فتوشاپ

زمان انتشار: در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ساعت ۲۱:۰۰ | آموزش فتوشاپ . بلاگ

در این آموزش با قابلیت اکشن فتوشاپ آشنا می شویم. با استفاده از اکشن ها یاد میگیریم که چگونه از انجام کارهای تکراری اجتناب کنیم.

حتما برای شما هم پیش اومده که توی فتوشاپ مجبور باشید یه کار رو بارها و بارها انجام بدید و بعد از یه مدت خسته بشید. توی این آموزش قصد داریم با قابلیت توی فتوشاپ آشنا بشیم که با استفاده از اون بتونید یک بار اون کار رو انجام بدید و بعد از اون فقط بشینید و مانیتورتون رو نگاه کنید! پیش تر در مطلب آموزش کار با اکشن ها در فتوشاپ در مورد اکشن ها در نرم افزار فتوشاپ صحبت کردیم. در این آموزش قصد داریم تا با تمام قسمت های این ابزار کاربردی بیشتر و دقیق تر آشنا شوید.

اکشن فتوشاپ چیست؟

طبیعتا اول از همه باید بگیم اکشن فتوشاپ چیست و چه کاربردی دارد. فرض کنید افکت و تغییرات زیادی را بر روی یک تصویر اعمال کردید و بخواهید این تغییرات را روی تصویر دیگری پیاده کنید. اگر بخواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید وقت و انرژی زیادی را از شما می گیرد. حال فرض کنید این کار را برای تعداد زیادی عکس انجام دهید! اکشن ها در فتوشاپ به شما این امکان را می دهد تا یکبار مراحل کار خود را اجرا کرده و Photoshop تمام آن مراحل را ظبط کند. سپس با استفاده از یک کلیک، تمام مراحل بر روی تصویر شما اجرا می شود.

استفاده از Action ها در فتوشاپ

برای استفاده از اکشن ها می توانید از منابع بیشمار موجود در اینترنت استفاده کنید و یا اکشن خودتون رو بسازید. برای مشاهده Action ها ابتدا باید پنل این ابزار را فعال کنید. برای این کار از منوی window گزینه action را فعال کنید. در پنل باز شده می توانید لیست اکشن های خود را مشاهده کنید. برای اجرای هر اکشن با انتخاب آن و کلیک بر روی دکمه اجرا، می توانید از اکشن خود استفاده کنید.

اکشن های فتوشاپ در پوشه ها و یا همان ست های جداگانه ذخیره می شوند. شما می توانید درون هر ست، اکشن های مختلفی را داشته باشید. برای ساخت پوشه و اکشن باید از گزینه های موجود در پایین پنل اکشن ها استفاده کنید. برای ساخت یک اکشن پیشنهاد می کنم ابتدا یک پوشه و سپس با کلیک بر روی ساخت اکشن جدید، ضبط مراحل را شروع کنید.

اضافه اکشن ها به فتوشاپ

برای باز کردن یک اکشن در فتوشاپ روش های متفاوتی وجود دارد. ساده ترین روش دوبار کلیک بر روی آیکون فایل ATN است. این فایل به صورت خودکار وارد بخش اکشن ها می شود. روش دیگر باز کردن منوی گوشه پنل اکشن ها و انتخاب گزینه load action است. با استفاده از این گزینه نیز می توانید فایل اکشن خود را انتخاب و آن را وارد فتوشاپ کنید.

ذخیره اکشن ها به صورت فایل

یکی از قابلیت های خوب اکشن ها، قابلیت ذخیره کردن آن به صورت فایل و انتقال به دیگران است. با ذخیره کردن فایل با فرمت ATN خیال شما راحت است زیرا اگر فتوشاپ شما به هر دلیلی از روی سیستم پاک شود، شما می توانید اکشن مورد استفاده خود را مجدد وارد فتوشاپ کنید.

  1. نیما بیات گفت:

    سلام
    بسیار لذت بردم از این آموزش و مشکلی که داشتم رفع شد.
    یک سوال دارم:
    در عکاسی هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی عکس می گیریم و وقتی می خواهیم در اینستا بگذاریم اینستاگرام عکس ها را به دلخواه خودش تغییر می دهد بر مبنای مقیاسی که برای اینستاگرام تعیین شده. چطور در فتوشاپ می تونیم این عکس ها را هم عمودی و هم افقی ویرایش کنیم تا در اینستاگرام درست نمایش داده بشه بدون اینکه آن فضاهایی را که قشنگ هست از طبیعت حذف نشود.
    ممنون

  2. اعظم گفت:

    خیلی عالی بود ممنون از وقتی که میگذارید . کار منو راه انداخت متشکرم

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!