گرد کردن گوشه تصاویر در فتوشاپ

گرد کردن گوشه تصاویر در فتوشاپ

زمان انتشار: در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ساعت ۱۷:۳۷ | آموزش فتوشاپ . بلاگ

گرد کردن گوشه تصاویر و زاویه دادن به دور آن ها ظاهر بهتری به تصویر نهایی می دهد. در این آموزش یاد می گیریم که چگونه این کار را انجام دهیم.

یکی از روش های مورد استفاده در طراحی رابط های کاربری، استفاده از لبه های گرد است. در این سبک تیزی گوشه المان های موجود در طراحی را از بین می برند. روش های مختلفی برای ایجاد این خاصیت وجود دارد. در این آموزش به سراغ یکی از بهترین و اصولی ترین روش ها می رویم. از جمله کاربرد های دیگر این روش توانایی ساخت دایره است. اما یکی از بزرگ ترین مزیت های این روش ، عدم افت کیفیت تصویر در قسمت های گرد شده است.

گرد کردن گوشه تصاویر

برای این کار از یکی از ابزار های فتوشاپ، یعنی ابزار Rounded rectangle استفاده می کنیم. با استفاده از این ابزار می توانید مستطیل هایی با گوشه های گرد رسم کنید. برای این کار باید پس از انتخاب این ابزار از لیست ابزارهای فتوشاپ، با کلیک بر روی صفحه شروع به کشیدن شکل مورد نظر خود کنید. پس از این کار نوبت به ماسک کردن لایه اصلی بر روی این لایه می رسد. برای این کار rectangle خود را به زیر لایه اصلی ببرید و سپس با استفاده از Clipping mask، لایه خود را بر روی این لایه ماسک کنید.

حال برای تنظیم میزان گرد بودن گوشه های تصویر باید از پنجره Properties استفاده کنیم. برای این کار پس از انتخاب لایه Rounded rectangle، از پنجره Properties مقدار گرد بودن تغییر دهید. شما می توانید مقدار هر گوشه را به صورت جداگانه تنظیم کنید.

ایجاد دایره در تصویر

اگر یک قدم جلو تر برویم می توانیم آنقدر گوشه های یک مربع را گرد کنیم تا به دایره برسیم. برای این کار بهتر است از ابزار Ellipse استفاده کنیم. با این ابزار می توانید بیضی و دایره رسم کنید. برای رسم دایره در هنگام استفاده از این ابزار کلید Shift را نگه دارید. پس از کشیدن دایره همانند روش بالا، لایه اصلی را بر روی این لایه ماسک کنید.

  1. وحيد گفت:

    خیلی خوب بود
    مدرسشم بیان ساده و گرمی داره

  2. نچیروان گفت:

    خیلی دمتون گرم😙😂

  3. Asadi گفت:

    بسیار عالی ، متشکرم

  4. آرش اسدی گفت:

    خب
    فقط سئوالی که هستش برای شکل های دیگه باید چیکار کردی ؟
    مثلا هشت ضلعی

    • داخل نسخه جدید فتوشاپ، زمان رسم با Polygon tool کنار قسمتی که تعداد ضلع ها رو مشخص می کنید می تونید زاویه گرد کردن گوشه ها رو هم مشخص کنید. با این روش خیلی ساده می تونید گوشه های هشت ضلعی تون رو گرد کنید.

  5. امین ولی پور گفت:

    عالی بود
    ممنون م ازتون

  6. Samira گفت:

    ممنون از آموزش کاربردیتون🙏

  7. علیرضا گفت:

    عالی بود، یکی از ساده ترین روش ها
    امیدوارم از این آموزش ها بیشتر قرار بدید.

  8. امیری گفت:

    با سلام
    من طبق روش گفته شده انجام دادم و نتیجه عالی بود ولی شکل تغییر داده شده ذخیره نمیشود و بعد از ذخیره کردن همان شکل اولیه ذخیره شد؟
    لطفا راهنمایی کنید

  9. حسین بابایی گفت:

    بسیار عالی و کاربردی
    توضیحات کامل

  10. ولی گفت:

    ممنون موفق باشید

  11. amir گفت:

    درود به شما تمام کارها رو انجام دادم ولی چرا سیاه میشه و همون تصویر نمیمونه ؟

  12. فاطمه فلاحی گفت:

    آموزشتون کاربردی بود . مرسی

  13. محمد جواد گفت:

    سلام من کلیک alt رو میزنم درگ میکنم کپی میشه

    • سلام. چون نباید درگ کنی دیگه! کجا گفتیم درگ؟ باید alt رو نگه داری و بین دو تا لایه کلیک کنی یا میتونی با روش دوم یعنی کلیک راست روی لایه بالایی و انتخاب clipping mask این کار رو بکنی.

ثبت دیدگاه جدید:

جهت رسیدگی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده کنید!